انسان محافظه کار محکوم به داشتن خود متعصب است

چاپ مقاله

انسان محافظه کار محکوم به داشتن خود متعصب است

 

تعریف متعصب:

به باور وینستون چرچیل: «متعصب کسی است که نمی‌تواند نظر خود را تغییر دهد یا موضوع را عوض کند».

متعصب، استانداردهای بسیار سخت و سفت و آستانه تحمل پایین برای آرا و نظرهای مخالف دارد. در زبان لاتین تعصب افراطی را “fanatisme” بیان می کنند. کسی فقط خود را بر حق و درست می داند. هر ارجحیتی را برای دیگران ممنوع می کند ولو مشروع و درست باشد. چنین افرادی سخت جزم اندیش و خطرناک خواهند بود.

 

انسان محافظه کار محکوم به داشتن خود متعصب است

تعریف محافظه کار:

محافظه کاری یعنی تمایل به حفظ چیزها همان گونه که هستند. افراد محافظه کار کسانی هستند که نمی توانی بفهمی وقتی حرفی را میزنند درونشان چقدر با آن حرف مطابقت دارد. افراد محافظه کار کسانی نیستند که رنگ عوض کنند. این افراد صرفا دوست دارند خیلی از چیزها را پنهان کنند.

شجاعت گفتن موضوعات خویش را در جمع ندارند. پذیرای تفکر انتقادی نیستند. محافظه کاری نقطه مقابل جرات ورزی می باشد.بی جراتی این افراد ناشی ترس از کنار گذاشته شدن، طرد اجتماعی، مسخره شدن و تنها ماندن است.

[irp posts=”8959″ name=”بهترین خماری،خماری پس از پذیرش احساس تنهایی است”]

 

رابطه ی بین محافظه کاری با خود متعصبی:

افراد محافظه کار جرات اعتماد به خویشتن با قبول محدودیت شخصی را ندارند. این افراد در رابطه خود با دیگران شجاعت خطر کردن را ندارند. فاقد رابطه صمیمی خواهند بود . چرا که به گفته ی رولو می صمیمیت نیازمند شجاعت است.وقتی رفتار کسی برای تعریف و تمجید دیگران باشد آن رفتار معرف ضعف و بزدلی صاحب رفتار است.

خود متعصب بودن به نوعی جزم اندیشی نسبت به خویش است.و فقط به خاطر حفظ خود در جمع است.وقتی نتوانیم برای احساس و فکر و بدن خویش ارزش و احترام قائل شویم،و جرات بیان حالات آنها را با دیگران نداشته باشیم،محکوم به خود متعصبی هستیم،چرا که دیگران را به دلیل عدم پذیرش تنهایی و احساس تهی بودن نسبت به خود ارجح تر دانسته ایم.

[irp posts=”8902″ name=”بدترین حبس ، حبس احساسات است”]