پروررش کودک مدیر و مدبر : قسمت دوم

چاپ مقاله

پروررش کودک مدیر و مدبر : قسمت دوم

 

در قسمت قبل ، نکاتی در رابطه با تربیت کودک به صورت مناسب که به مدیر و مدبر بودن کودک ختم میشود، پرداختیم. این نکات را میتوانید از اینجا بخوانید.

5-نه بگویید

بچه هایی که خیلی ازاد گذاشته و همه چیز برای آنها فراهم شده و به عبارتی لوس شده اند، در اینده در نقش مدیر پیشرفت خود را
حدود می کند. یک مدیر موفق باید قادر باشد تاحدي لنتهای خوشی های خود را محدود کرده و تلاش بیشتری کند و سبر و شکیبایی پیشه کند. والدین باید اجازه دهند کودکشان سختی را تجربه کندو با فراهم کردن همه چیزو را کم طاقت نکنند، والدین باید اجازه دهند کودک گاهی لنتهاوسرگرمی های خود را محدود کند و بیشتر تلاش کد چون این امر به تقویت شکیبایی او کمک می کند. گاهی نه گفتن به کودک ممکن است مدتی او را ناامید کند، اما این یاس، زودگذراست در عوض بدمیگیرد راه تازه ای پیش بگیرد و خود حس لذت دستیابی به هدف را تجربه کند.

پروررش کودکان مدیر و مدبر : قسمت اول

6-اجازه دهید کودک خود مشکلش را حل کند

گاهی والدین مشکلات فرزند خود را حل می کنند و اجازه نمی دهند او توانایی و خلاقیت خود را به کار گیرد و روی پای خود بایستد. چنین کودکی مطمئن است همیشه کسی هست که او را نجات می دهد و اوضاع را مرتب می کند و این عادتی است که تا آخر عمر با او خواهد بود همیشه منتظرناجی است که به کمک او بشتابد.

7-صادق باشید

مدیران و رهبران معتمد کسانی هستند که شفاف و راستگو هستند آنها ممکن است کامل و عالی نباشند، اما قابل احترام هستند به خاطر اینکه گفتار و اعمالشان یکی است. این ویژگی است که بچه ها می توانند به طور طبیعی به دست بیاورند و تقویت کنند، آن هم با الگو گرفتن از شما، کودک باید شاهد راستگویی اعضای خانواده باشد تا بتواند فردی قابل اعتماد باشد.

یکی از وظایف شما درقبال کودکانتان این است که گفتار و اعمالتان در یک جهت باشد و راستگویی و صداقت را به او آموزش دهید و الگوی صداقت و روراستی باشید.

 

8-تجارب خود را بازگو کنید

مهم نیست اگر کودک گاهی خشمگین و بدگمان می شود، اما شما همواره الگو و قهرمان او هستید. اگر اشتباهات خود را از او پنهان کنید ممکن است اغوا شود و آن را تکرار کند. اگر شما آسیب پذیری خود را نشان ندهید و از شکست ها و تجارب خود سخن نگوییدا کودک شما ممکن است بعد از هر اشتباهی دچار گناه شود؛ زیرا فکر می کند فقط اوست که دچار شکست شده است. کودک باید بداند همه افراد لغزش پذیر هستند و کسی مصون از اشتباه و شکست نیست.

این امر در آینده به او کمک می کند تا لغزش و اشتباه کارمندانش را بپذیرد و در مقام مدیر از اشتباهات خود و دیگران درس بگیرد. کودکی می تواند اشتباهات خود را برطرف کند و از خطاهای خود عبرت بگیرد که والدینش تجارب خود را از شکست ها و پیروزی ها در اختیار او قرار داده باشند