هوش احساسی چیست؟ : آشنایی با یکی از مهارت های زندگی

چاپ مقاله

هوش احساسی چیست؟ : آشنایی با یکی از مهارت های زندگی – قسمت دوم

هوش احساسی چیست؟

هوش احساسی یکی از مهارت های مهم زندگی است که متاسفانه به آن توجه زیادی نمی شود. ما معمولا هوش را برای تفسیر توانایی افراد در تحصیلات دانشگاهی با گستردگی اطلاعاتش در زمینه موضوعات مختلف استفاده می کنیم؛ به عبارت دیگر افراد. معدل شما را در دانشگاه با دانستن نام تمام پایتخت های تمام کشورهای قاره آفریقا و … را هوش شما تلقی می کنند.

 

در مطلب قبلی خواندیم که…

هوش احساسی چیست؟ : آشنایی با یکی از مهارت های زندگی

 

با هوش احساسی شما دورنماهای متنوع دیگران را درک می کنید

شما قادر هستید که به بیرون از زندگی خودتان نگاه کنید و دورنمای زندگی دیگران و موقعیت آن ها را بفهمید. این توانایی شما را قادر می کند با افراد سطوح گوناگون جامعه ارتباط برقرار کنید و به نوعی با آنها ارتباط برقرار کنید که متوجه منظور شما شوند.

هوش احساسی چیست؟ : آشنایی با یکی از مهارت های زندگی
هوش احساسی حس همذات پنداری ایجاد میکند

شما به خوبی می توانید احساسات دیگران را بخوانید و به همین دلیل، قادر هستید بدانید آن ها چقدر مسئولیت پذیر خواهند بود و می توانند نیازهایشان را بهتر تامین کنند. همچنین شما می دانید چه زمانی بهتر است موضوعی را مطرح کنید و چه زمانی بهتر است، سکوت کنید.

شنونده ای فوق العاده هستید

شما برای دیگران ارزش قائل هستید، بنابراین وقتی به آن ها گوش می دهید، برایشان وقت می گذارید. هرگز حرفشان را قطع نمی کنید تا رشته بحث را در دست بگیرید و این ویژگی سبب می شود افراد بیشتر مایل باشند سفره دلشان را پیش شما باز کنند.

 

گفت و گوهایتان با دیگران شفاف و مفید است

شما اندیشه هایتان را به سادگی و فصاحت بیان می کنید، بنابراین دیگران می دانند دفیفا درباره چه چیزی صحبت می کنید و از آنان چه میخواهید. به دلیل سادگی و شفافیت صحبت هایتان زمانی که خودتان را توصیف می کنید، افراد مشتاق هستند که به شما گوش بدهند و زمانی که صحبت می کنید، شما را پس نمی زنند.

اطرافیانتان را آرام می کنید

شما در کار گروهی موفق هستید؛ زیرا موجب آرامش همگان می شوید و افراد احساس می کنند می توانند به راحتی برای شما لطيفه تعریف کنند و زمانی هم که در کنارتان هستند، به راحتی می توانند بخندند.