موانع صحبت درباره ی خواسته های جنسی – قسمت دوم

چاپ مقاله

موانع صحبت درباره ی خواسته های جنسی – قسمت دوم

 

در مطلب قبلی ، چند مورد از موانع بر سر راه خواسته های جنسی را با هم مرور کردیم:

موانع صحبت درباره ی خواسته های جنسی – قسمت اول

 

در این مطلب به ادامه ی موارد خواهیم پرداخت:

امتناع یکی از همسران از هرگونه صحبت درباره رابطه جنسی

شاید همسرتان به دلایل گوناگون تمایلی به صحبت درباره رابطه جنسی نداشته باشد. در این حالت، شما احساس بدی پیدا می کنید و شاید ارتباط زناشویی تان با مشکلات جدی روبه رو شود. در این زمینه، می توانید از توصیه های مشاوری آگاه بهره بگیرید. اگر همسر شما تمایلی برای شرکت در این جلسات ندارد، اشکالی ندارد. خود شما می توانید به تنهایی در آنها شرکت کرده و توصیه های کارآمد حاصل از آن را در زندگی خود به کار گیرید.

اطلاعات ناکافی درباره رابطه جنسی

نداشتن اطلاعات کافی درباره موضوعات جنسی، مانعی جدی در برابر ارتباط جنسی خوب است. وقتی شما هیچ ایده ای درباره ارتباط جنسی ندارید و از همه مهم تر هیچ شناختی از بدن و نیازهای خویش ندارید، صحبت درباره این رابطه و مهم تر از آن ورود به این رابطه برای شما سخت خواهد شد. بدون شک، نداشتن اطلاعات برقراری این رابطه را در نظر شما ترسناک می سازد و موجب می شود که باورهایی منفی و اشتباه در ذهنتان شکل بگیرد.

ترس از ناامید کردن همسر

بسیاری از زن و شوهرها ترجیح میدهند که خواسته های طرف مقابل خود را نشنوند؛ زیرا می ترسند که در تأمین خواسته های او درست عمل نکنند. این ترس هیچ ارتباطی به توقعات همسر ندارد، بلکه بیشتر به فقدان حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس زوجین مربوط است.

موانع صحبت درباره ی خواسته های جنسی - قسمت دوم

بهترین خبر این است که داشتن ارتباط جنسی مناسب نیز مانند هر ارتباط دیگری نیازمند یادگیری برخی مهارت هاست؛ بنابراین این افراد نیز می توانند با کسب شناخت کافی درباره فیزیولوژی زنان و مردان و یافتن مهارت های لازم در این زمینه مسئولیت پذیرتر عمل کنند.

 

ترس از غیرطبیعی بودن خواسته های جنسی

در بسیاری از موارد زن یا مرد میترسد که اگر خواسته های جنسی شان را برای همسر خود بیان کند، رفتارش از دید او غیر طبیعی به نظر برسد. این طرز تفکر به هیچ وجه درست نیست؛ زیرا رفتارهای جنسی هر فرد با دیگری متفاوت است و این نشانه ضعف یا قدرت یکی بر دیگری نیست. شاید آنچه برای یک انسان، رفتار یا حرکتی لذت بخش به شمار می رود، برای فرد دیگر آزاردهنده باشد. در این میان، نکته مهم آن است که ما به خواسته های خود و همسرمان احترام بگذاریم و درباره آنها به توافق برسیم تا پس از هر بار ارتباط جنسی، عشق و صمیمیت ما رو به تعالی رود.