خیانت ثمره ی ضعف است

چاپ مقاله

خیانت ثمره ی ضعف است

خیانت:

به نظر شما خیانت چیست؟ خائن به چه کسی گفته می شود؟ خیانت زناشویی از کجا شروع میشود؟

خیانت در زمینه های متفاوتی به کار می رود اما در کل خیانت عبارت است از سوء استفاده از اعتماد شخص یا یک گروه و انجام عملی که آن ها را از لحاظ مادی یا معنوی متضرر سازد. در حقیقت خیانت یعنی زیر پا گذاشتن یک قرارداد است. خائن هم کسی است که عمل خیانت از او سرزده است.

[irp posts=”9278″ name=”انتخاب و کنش در مواجهه با خیانت: تحلیل نظرسنجی 4″]

خیانت ثمره ی ضعف است

خیانت در روابط زناشوئی:

خیانت در روابط زناشوئی چگونه تعریف می شود؟ همان طور که می دانید ازدواج نیز یک نوع قرارداد است.

قردادی که به طور توافقی آن هم از نوع عاشقانه بین دو نفر بسته می شود. در حقیقت ازدواج یک نوع تعهد به فرد مورد علاقه مان است. و اگر قرار بر انجام این تعهد باشیم، روابط خارج از محدودۀ ازدواج خیانت محسوب می شود. در واقع خیانت هرگونه ارتباط (فکری، احساسی و …) یا فعالیتی دانست که فرد با یک فرد سوم لذت می برد که اصولاً باید این لذت را با همسرش تجربه می کرد. حتی درددل و آرامش پیدا کردن از راه صحبت با فرد دیگر نیز مصداق خیانت است. به طور خلاصه، خیانت یک رابطه خارج از چارچوب ازدواج است.

[irp posts=”9325″ name=”خیانت: تحلیل نظرسنجی 5″]

خیانت نشان از ضعف است:

به نظر شما چرا خیانت کردن نشان از ضعف فرد می باشد؟

همان طور که گفتم یکی از رکن های اساسی ازدواج “تعهد” است. وقتی به فرد مقابل خود قول می دهید که به این رابطه پایبند خواهید بود و هنگام ازدواج عهد بستید که مسئول انتخاب خود و روابط موجود در آن هستید، پس هر احساس و رفتاری خارج از آن عهدی که بستید داشته باشید در حقیقت نشان از ضعف و ناتوانی شماست. شاید بگویید چرا نشان از ضعف من است؟ شاید مقصر فرد مقابل من باشد که باعث شده من خیانت کنم؟ مسئله این است که فرد به تعهد انتخاب خود پایبند نمانده، بدون بررسی کردن مشکلات به وجود آمده در انتخاب خویش و یا بدون پایان دادن به انتخابی که انجام داده، انتخاب مخفیانه دیگری را انجام می دهد. در این حالت دو رابطه ی وجود دارد که در حقیقت نمی دانید نسبت به کدامیک احساس مالکیت و تعلق خاطر دارید.

[irp posts=”9428″ name=”تعجب برانگیزترین تصمیم، ازدواج پس از دو ساعت ملاقات!”]