خود عاشقی چیست؟ چگونه خود را دوست بداریم؟

چاپ مقاله
خود عاشقی  می تواند یکی از سخت ترین و در عین حال مهمترین کارهایی باشد که انجام می دهید.

خود عاشقی یعنی چه؟ و در واقع چگونه خود را دوست دارید؟

به دلایل مختلف ، بسیاری از ما  دیگران را آسان تر از خودمان دوست داریم. گاهی اوقات ما کاملاً نسبت به خود افتضاح هستیم. ما خود را در معرض یک منتقد درونی سخت ، روابط ناسالم ، مواد سمی و خودزنی قرار می دهیم. من می دانم که چقدر آسان است که روی نارسایی های ادراک شده خود بپردازید.

اما صرف نظر از دلایل عدم عشق به خود ، وقت آن رسیده است که مراقب خود باشید و با همان عشقی که به دیگران می دهید با خود نیز  رفتار کنید.  خود عاشقی ، خودخواهانه نیست ، زیرا بسیاری ترس دارند. نه تنها باعث بهبود روابط شما با خودتان میشود بلکه به دیگران نشان می دهد که چگونه شما را دوست داشته باشند.

شما کسی هستید که همیشه با او خواهید بود. بنابراین ، مهم این است که شما از شرکت خود لذت ببرید ، بتوانید به خود اعتماد کنید و ویژگی های خوب خود را تشخیص دهید. رابطه شما با خود مهمترین و طولانی ترین رابطه ای است که تاکنون داشته اید. ارزش این را دارد که وقت و تلاش خود را صرف ایجاد یک رابطه دوستانه تر با خود کنید.
در زیر ، لیست 22 روش من برای دوست داشتن خود وجود دارد. بسیاری از آنها ساده و مستقیم هستند. بعضی از آنها سخت تر است. نیازی نیست که از همه این ایده ها استفاده کنید ، اما همپوشانی زیادی پیدا خواهید کرد و به خوبی با هم کار می کنند.

22 راه دوست داشتن خود

 

1. خودتان را بشناسید.

محال است که خودتان را دوست داشته باشید ، اگر حتی نمی دانید چه کسی هستید. سرمایه گذاری خود را برای کشف آنچه اعتقاد دارید ، ارزش آن را دوست دارید و آن را دوست دارید ، داشته باشید.

2. در صورت نیاز “نه” بگویید.

مرزها نوعی ضرورت مراقبت از خود هستند زیرا باعث می شوند دیگران بدانند که شما شایسته احترام هستید و انتظار احترام دارید.

3. خود را با دیگران مقایسه نکنید.

دیگران بهتر یا بدتر نیستند ، بیشتر یا کمتر از شما ؛ آنها فقط متفاوت هستند. شما دقیقاً همانطور که هستید ارزش دارید و پذیرفتن خود نیازی به مقایسه نیست.

4. واقعاً حضور داشته باشید.

زندگی ما پر از حواس پرتی است. بسیاری از این موارد سرگرم کننده و ارزشمند هستند ، اما ممکن است باعث تخریب شوند و ما را از شناخت واقعی و خود بودن باز دارند

5. نقاط قوت خود را بشناسید و استفاده کنید.

همه ما هدایای فوق العاده ای داریم ، اما بسیاری از آنها مورد توجه قرار نمی گیرند. وقتی مشغول و حواس پرت هستید دسترسی به این خصوصیات عالی دشوار است. تمرکز روی نقاط قوت احساسات مثبت شما نسبت به خودتان را افزایش می دهد.

6. به خودتان یک هدیه بدهید.

درمان چیز خاصی است که شما فقط به خودتان می دهید. برخلاف پاداش ، نیازی به کسب آن نیست. با دادن رفتارهای “فقط به این دلیل” با خود خوب باشید.

7. با خود صادق باشید.

این یکی می تواند سخت تر از آنچه به نظر می رسد باشد. بعضی از ما آنقدر در خودفریبی مهارت داریم که حتی نمی دانیم آن را انجام می دهیم. صداقت در همه روابط مهم است و رابطه شما با خودتان تفاوتی ندارد. واضح است که ، اگر دروغ می گویید ، به حداقل می رسانید یا بهانه می گیرید ، نمی توانید تمام خود کثیف خود را دوست داشته باشید. عشق به خود واقعی به معنای پذیرفتن مسئولیت و پاسخگویی است. اطلاعات بیشتر در مورد اعتماد به خود را در اینجا بخوانید.

8- بخاطر اشتباهات و نقصان خود را کنار بگذارید.

شما به خود سخت می گیرید شما احتمالاً از دیگران سخت تر هستید. مقداری شل کنید و انسانیت خود را در آغوش بگیرید. اشتباهات طبیعی است. نقص ها بخشی از آنچه شما را به وجود می آورد هستند.

9. روی بخشش خود برای چیزهای بزرگتر کار کنید.

بعضی اوقات پشیمانی ها یا تخلفات بزرگتری را در سر می پرورانیم. بخشش از خود فرایندی ذره ذره است که باور می کنید واقعاً بهترین کاری را که می توانید انجام داده اید. البته امروز می توانید بهتر عمل کنید. عقاید واقعاً 20/20 است ، به همین دلیل است که کاملاً ناعادلانه است که با شناختی که اکنون دارید ، درباره گذشته خود قضاوت کنید. به یاد داشته باشید: “وقتی که بهتر می دانیم بهتر عمل می کنیم”.

10. بپذیرید که برخی افراد شما را دوست نخواهند داشت.

درست است ، برخی از مردم شما را دوست ندارند . وقت خود را برای جلب رضایت افرادی که رضایت آنها غیرممکن است یا افرادی که برای شما خیلی مهم نیستند ، از دست ندهید. خود بودن به معنای این است که باید از روشهای پسندیده خود چشم پوشی کنید و خود اصیل خود را بپذیرید.

11. تفریح ​​را در اولویت قرار دهید.

هر هفته یک چیز جالب را در دستور کار خود قرار دهید. از آن غفلت نکنید و آن را لغو نکنید زیرا بیش از حد کار دارید یا kiddo شما در گزارش سابقه خود به کمک نیاز دارد. درست مثل استراحت ، همه ما برای اینکه احساس خوبی داشته باشیم به تفریح ​​نیاز داریم. از این نیاز مهم صرف نظر نکنید.

12. سپاسگزاری را تمرین کنید.

قدرشناسی یکی از ساده ترین راه ها برای تمرکز بر خوبی های موجود در خود و زندگی شماست. سعی کنید 3 چیز را که هر روز صبح از خواب بیدار می شوید شناسایی کنید.

13. موفقیت های خود را بنویسید.

من عاشق این فعالیت عاشقانه خودم هستم زیرا رکوردی از موفقیت های شما (کوچک و بزرگ) را ایجاد می کند که هر وقت احساس کمبود شدید می توانید دوباره بخوانید. به آن اضافه کنید و لیست خود را روزانه بخوانید تا بیشترین سود را ببرید.

14. احساسات خود را احساس کنید.

احساسات ما بخشی جدایی ناپذیر از آنچه که هستیم هستند. بدون تأیید و احساس همه احساسات خود نمی توانید یک فرد معتبر باشید. از احساسات ناراحت کننده مانند عصبانیت و غمگین پرهیز نکنید. اگر آنها را انکار کنید ، بخشی از خود را انکار می کنید. به خود اجازه دهید آنها را به روشی سالم و محترمانه بیان کنید.

15.  از بدن خود به خوبی مراقبت کنید.

سلامتی واقعاً گرانقدر است. احساس خوب جسمی به خودتان هدیه دهید – به طور منظم ورزش كنید ، غذای سالم بخورید ، آب بنوشید ، بیشتر شب ها 7-8 ساعت بخوابید.

16.  یک سرگرمی را دنبال کنید.

سرگرمی ها می توانند سرگرم کننده ، آرامش بخش ، چالش برانگیز ، خلاق ، ورزشی ، اجتماعی یا آموزشی باشند. همانطور که می دانید، سرگرمی های مختلف نیازهای مختلف ما را برآورده می کنند. چیزی پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

17.  برای خود بایستید.

مانند مرزها ، قاطع بودن راهی است که به دیگران نشان می دهد نظرات و نیازهای شما مهم است. دوست داشتن خود یعنی شما ارزش خود را می دانید و می توانید آن را با دیگران در میان بگذارید.

18. برای خود نامه عاشقانه بنویسید.

گرچه این کار سخت است ، اما واقعاً شما را به چالش می کشد چیزهایی را که درباره خودتان دوست دارید شناسایی کنید.

19.  در صورت نیاز از دیگران کمک بگیرید.

قسمت دیگری از مراقبت از خود شناختن نیاز به کمک است. درخواست کمک ضعف نیست. همه ما انسان هستیم و در بعضی مواقع به کمک نیاز داریم.

20.  با خود مهربانانه صحبت کنید.

با خود صحبت کنید مانند اینکه با یکی از عزیزانتان صحبت کنید. خود را تحقیر نکنید ، به خودتان ناسزا نگویید و از خود انتقاد نکنید.

21.  خود را با افرادی در ارتباط قرار دهید که با شما با احترام و مهربانی رفتار می کنند.

با کسانی که وقت می گذرانید بیانگر احساسی است که نسبت به خود دارید. افرادی که احساس شایستگی می کنند خود را با افراد مثبت احاطه می کنند. بعضی اوقات دوست داشتن خود به معنای پایان دادن به روابط با افراد بد دهن یا نامهربان است.

22. به خودتان کمی وقت اختصاص دهید.

آیا مشغول هستید ؟وقت آن است که سرعت خود را کم کنید و به بدن و ذهن خود اجازه دهید استراحت کنند. لازم نیست همه کارها را انجام دهید آنچه را که بیشترین اهمیت را دارد در اولویت قرار دهید و در نه گفتن هرگونه إحساس گناه را کنار بگذارید. استراحت باعث جوان سازی و شکل اساسی مراقبت از خود است.

کدام یک از این ایده ها را امتحان خواهید کرد؟ به شما توصیه می کنیم با فعالیت هایی شروع کنید که به نظر شما راحت تر است. (مهم این است که وقتی کار جدیدی را شروع می کنید خود را برای موفقیت آماده کنید.) یک یا دو فعالیت عاشقانه خود را به مدت یک یا دو هفته تمرین کنید و سپس یکی از روشهای سخت را امتحان کنید. شما می توانید با گذشت زمان فعالیت های خود-عاشقانه خود را بسازید. با قرار دادن تدریجی موارد فوق در برنامه روزمره خویش ، دیگر لازم نیست مثل شروع آنها وقت زیادی را صرف کنید چرا که برایتان طبیعتی تر خواهند بود.