خود بودن ؛ چگونه خودمان باشیم | قسمت سوم

چاپ مقاله

خود بودن ؛ چگونه خودمان باشیم | قسمت سوم

 

قسمت اول این نوشته را اینجا و قست دوم این نوشته را اینجا بخوانید.

 

بهره وری از خود حقیقی

برای خود بودن، با خودتان طوری رفتار کنید که با بهترین دوستتان رفتار میکنید. شما برای دوستان و افراد نزدیک به خود ارزش قائل هستید؛ خوب، چه کسی به شما نزدیک‌تر از خودِ شما است؟
به خودتان مهربانی، توجه و احترام هدیه دهید. درست همانطوری که به دیگران و افراد نزدیکتان این ها را هدیه میکنید. اگر قرار باشد یک روز با خودتان تنها باشید ، چه رفتاری با خودتان دارید؟ آیا تا به حال به آن فکر کرده اید؟

مسئول خود باشید و عزت‌نفس خود را افزایش دهید. اگر دیگران به شما نمی‌گویند که عالی هستید، اجازه ندهید خودتان هم اینطور فکر کنید. به جای آن بگویید که شما خاص، فوق‌العاده، و ارزشمند هستید. وقتی این چیزها را در مورد خودتان باور می‌کنید، دیگران آن درخشش اعتماد به نفس را تشخیص می‌دهند و شروع به تاییدتان میکنند.

خود بودن ؛ چگونه خودمان باشیم | قسمت سوم

گسترش و بیان فردیت خود

هر نوع سبک زندگی ای که دارید ، هر نوعی که حرف میزنید و یا هر نوعی که کار های روزمره تان را انجام میدهید،به آن افتخار کنید. زیرا شما تنها فرد روی کره زمین هستید که دقیقا اینگونه رفتار میکند. شما شخصیت جداگانه و منحصر به فردی دارید. و این یعنی خود بودن !

یاد بگیرید با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنید. هرچقدر شما در رابطه با دیگران، بهتر بتوانید خودتان را بیان کنید ، افراد بیشتری از شما خوششان خواهد آمد.

 

با خودتان عادلانه برخورد کنید !

گاهی اوقات مقایسه باعث میشود ما دو چیز نامربوط را با هم مقایسه کنیم. فرض کنید ما دو میوه ی سیب و گلابی را با هم مقایسه میکنیم! این مقایسه از پایه و اساس اشتباه است. زیرا هر دوی آنها کارکرد متفاوت دارند و هر دوی آنها فردیت خاص خود را دارند.
فرض کنید شما نویسنده ی تازه کاری هستید. این کار اشتباه است که خودتان را با یکی از بزرگترین فیلم نامه نویس های هالیوود مقایسه کنید ، زیرا وی کوله باری از تجربه دارد ، اما شما تازه شروع به نوشتن کرده اید؛ مقایسه خودتان با او، شما را ناراحت و احتمالا نا امید خواهد کرد، اما این بدان معنی نیست که شما از وی کمتر توانایی دارید.
در مقایسه خود واقعگرا باشید و تنها به دیگران به عنوان منبع انگیزه نگاه کنید، نه به عنوان وسیله‌ای برای تحقیر کردن خودتان. و این یعنی خود بودن !

 

خودتان را همانگونه که هستید بپذیرید.

وقتی شما احساس میکنید که خود واقعی تان هستید و نقش بازی نمیکنید، ممکن است برخی افراد ابرو بالا برده یا حتی شما را مسخره کنند. اما تا کی؟ وقتی شما به خود بگویید: «هی ! این خود من هستم. این من هستم و من خودم را میپذیرم ، هرچند که دیگران من را نپذیرند یا من و رفتارم مورد قبول آنها نباشم.» و این یعنی خود بودن و پذیرش خود .
افراد دیگر در نهایت به شما احترام خواهند گذاشت و متقابلا ، شما نیز برای خودتان احترام قائلید.