تعارضات والدینی و نشانه های افسردگی در میان کودکان طلاق

چاپ مقاله

تعارضات والدینی و نشانه های افسردگی در میان کودکان طلاق

طبق پژوهش صورت گرفته در سال 2016 میلادی توسط Matthijs Kalmijn ، اعتقاد بر این است که رابطه بین کودکان و پدران طلاق گرفته ، اغلب تاثیر منفی ناشی از تعارضات بعد از طلاق بر رفاه کودکان میگذارد. اگر چه این یک فرضیه شناخته شده است، شواهد اندکی برای آن وجود دارد.این مقاله ، به بررسی این فرضیه با استفاده از داده های مقیاس بزرگ ملی بر دانش آموزان دوره ی دبیرستان هلند میپردازد.

این فرضیه با استفاده از فعل و انفعالات تعارض با رابطه ی بعد از طلاق و فعل و انفعالات تعارض هنگام زندگی پدر و مادر مورد آزمایش قرار گرفت. ما دریافتیم که کودکان والدین طلاق ، نسبت به کودکانی که والدین آنها طلاق نگرفته اند ( مزدوج ) ، علائم افسردگی بیشتری دارند. تعارض بین والدین بعد از طلاق ، باعث افزایش علائم افسردگی کودکان میشود در حالیکه رابطه ی پدر-کودک هیچ تاثیری ندارد. تعارضات والدینی و نشانه های افسردگی در میان کودکان طلاق

ارتباط معنی داری بین تعارض بین والدینی و رابطه ی پدر-کودک وجود دارد: تعارضات والدینی وقتی که تماس بیشتری بین پدر و کودک است ، افسردگی را بیشتر بالا میبرد. این تنها برای پسران مشاهده شده است، نه دختران. برای دختران ، افسردگی هنگامی افزایش میباید که کیفت رابطه شان با پدر ، ضعیف است.