عمیق ترین سخن گریه است

چاپ مقاله

عمیق ترین سخن گریه است

 

گریه و اشک ریختن:

آیا به نظر شما گریه کردن نوعی ضعف است؟ گریه کردن فقط مخصوص دوران کودکی است؟ دلیل گریه کردن چیست؟

آیا می دانید که گریه کردن یکی از بهترین راههای کاهش استرس است؟ محققان دریافته‌اند که گریه کردن می‌تواند برای حفظ سلامت جسم و روان فایده داشته باشد.در واقع می‌تواند به تعادل روحی و سلامت جسمی و روانی ما کمک کند. گریه کردن یک واکنش رفتاری و روشی برای تخلیه هیجان و برون ریزی احساسات است  که موجب رها شدن از تنش و داشتن حس خوب می‌شود. گریه مایعی است که با فرآیند ایجاد اشک در چشمها تولید می گردد. وظایف گریه و اشک ریختن شامل تمیز کردن و شستشوی سطح چشم، ضد عفونی کردن چشمها، لغزنده کردن چشمها برای حرکت آسان کره چشم و پلک ها، جلوگیری ازخشک شدن چشم ها و پلک ها ، ایجاد ارتباط میان انسان ها و دفع سموم ناشی از استرس و افزایش ترشح هورمون آندروفین که موجب آرامش است، می باشد.

عمیق ترین سخن گریه است.

[irp posts=”6901″ name=”گریه ی کودک”]

فواید گریه کردن:

در مواقعی که دچار استرس هیجانی می شویم، مغز وبدن ما شروع به تولید ترکیبات شیمیایی و هورمونهای خاصی می کند. گریه کردن کمک می کند تا این ترکیبات شیمیایی زائد که نیازی به آنها نیست از بدن حذف گردند. در واقع مواد سمی ای که در پی استرس هیجانی در خون تجمع می یابند را از بدن دفع میکند. این هورمونهایی که پس از استرس در بدن انباشته میشوند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند. زمانی که گریه را سرکوب می کنیم، هیجانات رها نمی شوند و خصایص شخصیتی مخرب همچون پرخاشگری بروز میکنند.

[irp posts=”6423″ name=”گریه درمانی”]

نوعی سخن گفتن است:

به نوعی باعث ارتباط با دیگران میشود و احساس همدلی و همدردی دیگران را برانگیخته می کند. در نوزادان گریه به عنوان ابزار بقا استفاده می شود. گریه کودک یک وسیله ارتباطی با مادر بوده و از طریق آن طلب کمک میکند. ولی در مجموع بازهم علت اصلی گریه در کودک جلب توجه وکمک از دیگران است. در بزگسالی نیز بازگو کننده این موضوع است که فرد در ارتباط با مشکل خویش دچار استرس و اضطراب شده است و نیازمند توجه و حمایت اطرافیان است.

[irp posts=”8535″ name=”تنهایی ، ارتباط اجتماعی و اعتیاد به اینترنت”]