آیا والدین و نوجوانان درباره مسائل جنسی صحبت می‌کنند؟

چاپ مقاله

آیا والدین و نوجوانان درباره مسائل جنسی صحبت می‌کنند؟

 

مقدمه:

در نتیجه یک تابو فرهنگی ، نوجوانان در بسیاری از کشورهای در حال توسعه به ندرت درباره مسائل جنسی با والدین خود بحث می‌کنند .اغلب اطلاعات نوجوانان از مسائل جنسی اغلب از همسالانشان به دست می‌آیند ، که ممکن است این اطلاعات نادرست باشند .

آیا والدین و نوجوانان درباره مسائل جنسی صحبت می‌کنند؟

خلاصه:

این گزارش خلاصه‌ای از دو نظرسنجی است که در دو نوبت روی ۳۴۳ دانش‌آموز دبیرستان از ۲۴۶ خانواده که  نوجوانان۱۰ تا ۲۴ سال سن داشتند و در شهر روستایی ۱۶۰ کیلومتری آدیس‌آبابا بودند ، صورت گرفت.هدف از این کار ارزیابی آگاهی و نگرش هر دو گروه در زمینه آموزش زندگی خانواده ی اصلی ( FLE ) و آگاهی از سطح ارتباط والدین – نوجوانان در موضوعات مربوط به تمایلات جنسی افراد جوان بود .یافته‌ها حاکی از آن است که دانش جوانان در مورد جنبه‌های جنسی آن‌ها ناقص است و برای کاهش ریسک کافی نیست .

نتایج:

با این حال ، بیش از نیمی از آن‌ها معتقدند که بحث در مورد تغییرات رشد و مسائل جنسی با والدین در طی دوران بلوغ ، غیرقابل‌قبول است . سطوح مختلف و سنی بر اجماع تاثیر نداشتند مگر برای جنس مونث که به طور قابل‌توجهی این نگرش منفی را مورد توجه قرار می‌داد . برای برخی کسانی که بحث و تبادل نظر ( مسائل جنسی و پیش‌گیری از بارداری ) را تایید کردند ، بیشتر صحبت با افراد همسن های خود را ترجیح می‌دادند.

علاوه بر این ، 31.5 درصد از دانش آموزان فعال جنسی بودند و ۶۵.۷ % از افراد فعال جنسی از برخی از داروهای ضد بارداری استفاده می‌کردند.به همین ترتیب ، والدین دانش جزئی در رابطه با بلوغ جنسی نوجوانان و رفتار یا پیچیدگی بارداری نوجوانان داشتند .با این حال ، 93 % از روابط جنسی پیش از ازدواج را تایید نکردند و بیش از ۲۰ % آن‌ها بحث درباره تغییرات رشد در دوران بلوغ ، تمایلات جنسی ، و پیش‌گیری از بارداری را گزارش نکردند . با این حال ، آموزش والدین  بر این نگرش و عمل تاثیر می‌گذارد . پیامدهای این مطالعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی در مورد نیازهای آینده برای شروع یک FLE جامع در سیستم مدرسه و افزایش مسئولیت والدین در تمایلات جنسی نوجوانان مطرح شد.

 

لینک منبع اصلی مقاله