معرفی کتاب مهرطلبی – نوعی از بیماری وابستگی

چاپ مقاله

معرفی کتاب مهرطلبی – نوعی از بیماری وابستگی

 

مهرطلبی: بیماری راضی کردن دیگران

کتاب مهرطلبی در مورد بهای همیشه خوب بودن است. مهرطلب ها صرفاً آدم های خوبی نیستند که می خواهند همه را راضی و خشنود نگه دارند بلکه کسانی هستند که وقتی می خواهند به کسی جواب “نه” بدهند جواب “آری” را انتخاب می کنند. مهرطلب ها به تایید و تصدیق دیگران اعتیاد دارند. ترس آنها از اینکه مبادا کسی را از خود ناراحت و خشمگین سازند سببی است تا پیوسته و به هر قیمت که شده در مقام راضی کردن دیگران باشند.

معرفی کتاب مهرطلبی - نوعی از بیماری وابستگی

مهرطلبی نوعی از بیماری وابستگی : کتابی درمانی

کتابی درمانی و  قدم به قدم است تا بتوانید بر بیماری مهرطلبی و راضی کردن دیگران غلبه کنید. پرسشنامه ای در این کتاب وجود دارد به نام “آیا با بیماری مهرطلبی رو به رو هستی؟” این پرسشنامه کمک می کند تا به علل و اسباب سندرم بیماری راضی کردن دیگران پی ببرید. با تکمیل این پرسشنامه متوجه می شوید، بیماری مهرطلبی شما ناشی از کدامیک سه ضلع مثلث بیماری راضی کردن می باشد: رفتار وسواسی و اضطرارگونه یا خطای شناختی و یا اجتناب از احساسات منفی است. همه مهرطلب ها در چنین موقعیتی قرار دارند اما به احتمال زیاد یکی از این سه بیشتر در شکل گیری بیماری آنها نقش داشته است.

[irp posts=”6742″ name=”خصوصیات مهر طلبها”]

مزایای کتاب

مزیت این کتاب این است وقتی تیپ و گونه مربوط به خود را شناختید، اگر فرصت آن را نداشتید که تمامی مطالب این کتاب را بخوانید، به سراغ فصلی بروید که بیشتر با شرایط شما همخوانی دارد: ذهنیت راضی کردن دیگران، عادت راضی کردن دیگران یا احساسات راضی کردن دیگران. در این کتاب یک برنامه عملی 21 روزه برای درمان بیماری تنظیم شده است.

 

نویسنده کتاب

نویسنده کتاب مهرطلبی، دکتر هاریت بریکر،کتابش در زمرۀ پر فروش ترین کتاب های خودیار قرار گرفته است. او روانشناس بالینی و مشاور و روان درمانگر است . دکتر هاریت بریکر صرف نظر از نگارش کتاب های متعدد، یک سخنران سرشناس است به ویژه برای سازمان های زنان سخنرانی های متعدد کرده است.