مامای واقعی تو روان درمانگر توست

چاپ مقاله

مامای واقعی تو روان درمانگر توست

 

تعریف روان درمانگر :

تصور شما از روان درمانگر چیست؟آیا فکر می کنید کسانی که مشکل حاد روانی دارند به روان درمانگر مراجعه میکنند؟

روان درمانگری بر دوپایه «رابطه» و «ارتباطات» به شکل کلامی و غیر کلامی استوار است. رابطه‌ای حرفه‌ای بین مراجع و درمانگر است که مبتنی بر اصالت، جدیت، صمیمیت و آزادی است.و روان درماني به شيوه هايي گفته مي شود كه در آن مشكلات روحی، احساسی، شخصیتی و رفتاری از طريق بيان مشكلات به يك درمانگر و گفتگو با او درمان مي گردد.

 [irp posts=”8212″ name=”فشار روانی چیست؟”]

 

مامای واقعی تو روان درمانگر توست

روان درمانگر وجودی:

تاکید بر توانایی مراجع در شکل دهی انتخاب های آگاهانه درباره زندگی،و شکل دهی نگرش هایش دربارۀ آنها دارد.

مشاوره یا درمان وجودی،نوعی فرآیند کاوش در آن چیزی است که زندگی را با معنا می سازد.موضع وجودی،بر این عقیده است که افراد می توانند حتی در موقعیتهای پرآشوب و سردرگم،معنایی برای زندگی خود بیابند.

از نگاه وجودگرایان برای خوب زیستن باید به سه نکته توجه کرد:

1- فرد چه امکاناتی در اختیار دارد.

2- چه مخاطرات و خطرهایی در مسیرش قرار دارد.

3- فرد چه توانایی هایی دارد و چه قول و قرارهایی با خود گذاشته است.

هنر خوب زیستن باید آموخته شود و تنها از طریق تجربه است که فراگرفته می شود.اگر راهنمایی هایی از طرف یک انسان آگاه و مطلع به موقع ارائه شود،این تجربه به احتمال زیادی ثمربخش تر خواهد بود.

 

[irp posts=”9139″ name=”درمان وجودی چیست؟”]

هدف روان درمانی و مشاورۀ وجودی:

هدف روشن سازی و تأمل دربارۀ زندگی و فهم آن است.با مشکلات زیستن باید مواجه شد و احتمالات و مرزهای زندگی باید کشف شوند.افراد به عنوان بیمار نگریسته نمی شوند،بلکه کسانی هستند که از زندگی بیزارند یا نسنجیده زندگی می کنند.هدف تحصیل مهارت در هنر زیستن است.تا جایی که فرد بتواند با چالش های زندگی به جای ترس و اجتناب،رویارو شود و از آنها لذت ببرد.

 

[irp posts=”8747″ name=”اهداف درمان وجودی از نظر کوری”]

ثمربخش بودن درمان وجودی:

مراجعان تنها زمانی می توانند کاملاً در فرآیند درمانی شرکت کنند که به اصول این رویکرد اعتقاد داشته باشند.در صورتی که تعهد لازم برای پرداختن به مسائل اساسی زندگی و به چالش کشیدن آن را هنگام ورود به جلسه درمان را داشته باشند،میتوانند از درمان وجودی بهره مند شوند.رویۀ وجودی متضمن مشارکت کامل مراجع و نیت صادقانۀ مراجع در رویارو شدن کامل با خود و زندگی اش است.تا جایی که بتواند به تنهایی این کار را انجام دهد.

[irp posts=”8992″ name=”معرفی 10 فیلم وجودی”]