عاشقانه زندگی کنید: زندگی عاشقانه

چاپ مقاله

عاشقانه زندگی کنید: زندگی عاشقانه

 

زندگی عاشقانه با دل و جان

«آنتونی رابینز» در یکی از خاطراتش می گوید:
در گذشته، تنها زمانی به یاد عشق می افتادم که در کنار همسر یا فرزندانم بودم. بعدها پی بردم که این کار من کاملا بی معناست؛ زیرا مردمی که می توانستم آن ها را دوست داشته باشم همیشه در کنار من بودند. من می توانستم بدون بر زبان آوردن حتی یک کلمه و تنها با نگاهی عاشقانه حالت کسی را دگرگون کنم. وقتی که می دیدم این کارم مؤثر واقع می شود، بسیار هیجان زده میشدم. چند سالی است که عادتی مثبت و عظیم را در خود پرورش داده ام. در گذشته، وقتی چشمم به افراد بسیار چاق یا ناتوان می افتاد، در درونم احساس بدی ایجاد می شد.

اما امروز، وقتی از کنار چنین افرادی می گذرم یا از دور، چشمم به آنان می افتد به سوی آنها عشق می پراکنم و تنها در این فکرم که چگونه می توانم در این افراد نیز احساس دوست داشتن و شفایافتن را ایجاد کنم. شاید این کار کمی عجیب و غریب به نظر برسد؛ اما اگر هیچ تأثیری هم روی دیگران نداشته باشد، دست کم روی خودم تأثیر می گذارد و در من این احساس را ایجاد می کند که با مردم در ارتباط هستم. من از زمانی که این راه را در پیش گرفته ام، توانسته ام به جمع مردم بسیار موفق، ثروتمند و صاحبان مشاغل مهم راه یابم و در عرض چند ثانیه، با آنان ارتباط قلبی برقرار کنم. از آن به بعد، زندگی ام بسیار پربارتر شده است

کارهای عاشقانه برای خود:

کارهای عاشقانه ای برای خود انجام دهید. پیش از هر چیز، شما باید اقداماتی انجام دهید که نشان دهنده علاقه شما به خودتان باشد. این اقدام باید به صورت عملی بروز کند که عشق و علاقه خالصانه شما را به خود نشان دهد. این عمل عاشقانه می تواند اختصاص دادن ساعتی ویژه برای خودتان باشد یا حتی شرکت در برنامه ای تفریحی و.. هدف آن است که به خود هدیه ای بدهید، حال هر هدیه ای که باشد. در همین لحظه، این اقدام را انجام دهید تا ثابت کنید که برای وجود خویش ارزش قائل هستید. اگر عشق را در درون خود احساس نکنید، نمی توانید آن را به دیگران ابراز عشق کنید. امیدوارم وقتی فردا صبح از خواب بیدار می شوید، خودتان را بیشتر بستایید و بیشتر از خودتان مراقبت کنید.

عاشقانه زندگی کنید: زندگی عاشقانه
کارهای عاشقانه برای دیگران

ریی عاشقانه برای کسی که دوستش دارید، انجام دهید. با راه ها و روش هایی بی همتا به فرد مورد علاقه خود نشان دهید که وجود او تا چه اندازه برای شما عزیز است و تا چه اندازه او را می پرستید. تا حد امکان این کار را به گونه ای جذاب و خلاقانه انجام دهید. عشقتان را در عمل به عزیزان خود نشان دهید؛ زیرا عشق تنها احساس نیست، بلکه عملی متفاوت است. در همین لحظه، عشق و علاقه خود را به شیوه ای جذاب و چشمگیر به نزدیکان خود نشان دهید، به گونه ای که هرگز آن را فراموش نکنند. تمام تلاش خود را به کار ببندید تا برای آنها لحظه هایی به یادماندنی ایجاد کنید.

یادآوری لحظات عاشقانه زندگی

لحظه های عاشقانه زندگی تان را به یاد آورید. به گذشته باز گردید و با یادآوری خاطرات شیرین، آنها را دوباره زنده کنید. این خاطرات را در ذهنتان تماشا کنید. وارد آنها شوید، با آنها زندگی کنید و طعم شیرینشان را بچشید. به یاد داشته باشید که این خاطرات شیرین همواره با شما همراه هستند. در حقیقت، بسیاری از ما نمی دانیم که کیفیت زندگی مان به مدیریت خاطره های ما بستگی دارد. اگر شما خاطرات زندگی خود را مدیریت کنید، لذتی فراتر از انتظار از زندگی دریافت می کنید؛ اما اگر آنها را به حال خود رها کنید، این زباله های اندوخته در ذهنتان، شما را وادار می کنند که بپذیرید زندگی تان بی ارزش است. در حالی که زندگی امری لذت بخش و بسیار پربار است؛ پس بکوشید تا در گذر زندگی، لحظه ها را دریابید.

 

نوشتن نامه عاشقانه به خود

نامه های عاشقانه بنویسید. نامه ای با این مضمون: «چقدر خودتان را دوست دارید و برای خود ارزش قائل هستید؟ چه جور آدمی هستید؟ چقدر از این که خود را در دورانی سخت ساخته اید به خود مغرورید؟ و در نهایت این که شما کامل نیستید، اما روحی بزرگ دارید.» خطاب به خود، نامهای عاشقانه بنویسید. در آن نامه خودتان را دوست بدارید و عاشق خودتان باشید. درباره عشق چه توصیفی دارید؟ آن را درباره خود به کار ببرید. جملات عاشقانه ای را که دوست دارید به دیگران بگویید، خطاب به خودتان بیان کنید و از آنها لذت ببرید. فراموش نکنید که عشق مهم ترین تجربه زندگی شماست؛ بنابراین عشق را به خود هدیه بدهید؛ زیرا شما شایسته این هدیه هستید.