دلایل مجرد ماندن کدامند؟ قسمت دوم

چاپ مقاله

دلایل مجرد ماندن کدامند؟ قسمت دوم

 

قسمت اول مقاله را از اینجا بخوانید

5.آسیب شدید

اگر در روابط گذشته خود آسیب شدیدی دیده باشید، اعتماد به روابط و اشخاص جدید برای شما بسیار دشوار خواهد شد. در چنین شرایطی، شما با وجود تمایل برای ایجاد رابطه، باز هم در شروع با حفظ رابطه دچار مشکل می شوید.
به این مثال فکر کنید: اگر در ازای هر کاری که انجام میدهید به صورت شما سیلی بزنند، این مسئله ملکه ذهنتان میشود و تصور می کنید که باز هم سیلی خواهید خورد؛ بنابراین سعی می کنید که تا حد توان از واردشدن به موقعیت هایی مشابه اجتناب ورزید. این تفکر شرطی باعث میشود که شما با وجود میل باطنیتان به داشتن رابطه عاطفی، بسیار محافظه کار، خشمگین، تدافعی، ترسو و بدبین باشید.

 

6. افراد قبلی زندگی خود را فراموش کنید

شاید احساس می کنید که خودتان رابطه قبلی را به هم زده اید و هنوز هم برای این موضوع ناراحت هستید. این تجربه باعث میشود که خود را سزاوار و لايق هیچ رابطه جدیدی ندانید. شاید فکر کنید که اگر وارد رابطه جدیدی شوید، دیر یا زود، آن را هم نابود خواهد کرد! 

دلایل مجرد ماندن کدامند؟ قسمت دوم

پس چرا این کار را انجام دهید؟ بنابراین همه چیز را از بین می برید تا به خودتان بگویید: «ببین… من بهت گفته بودم… من لایق یه رابطه جدید نیستم.» اما این تفکر درست نیست. با دیدی متفاوت به افراد جدید زندگی خود نگاه کنید؛ حتی اگر شباهت های زیادی بین فرد جدید و شخص قدیمی زندگی تان وجود داشته باشد، باز هم آنها دو فرد با دیدگاه های متفاوت هستند. بسیار آسان است که افراد جدید را به بدی تجربه های پیشین ببینیم، اما این طرز تفکر سبب می شود که شما تفاوت ها و ویژگیهای منحصر به فرد و ارزشمند افراد جدید را نادیده بگیرید؛ ویژگیهایی که شاید پتانسیل هایی جدید برای آغاز رابطه ای متفاوت باشند.

 

7.برنامه ریزی زمانی شما مناسب نبوده است

به خود واقعیتان رجوع کنید. شاید خود را فردی جذاب، فوق العاده و شگفت انگیز بدانید. شاید شرایط رشد شما باعث ایجاد این تفکر و احساس اعتماد به نفس در شما شده است. شاید در زندگی خود هیچ گاه رابطه منفی مهمی نداشته اید. شاید با برخی از دلایل ذکر شده در این مقاله همذات پنداری کرده باشید، ولی در صورت وقوع این چالش ها می توانید بر آنها غلبه کنید؛ اما در نهایت به این مسئله می رسید که من هنوز هم مجرد هستم! اشتباه نکنید؛ چون واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

دلایل مجرد ماندن کدامند؟ قسمت دوم

مسئله این است که هنوز برای شما فرصت مناسبی پیش نیامده است؛ در حالی که میدانید هیچ گونه کمبودی ندارید. باید قبول کرد که همیشه شرایط بر وفق مرادمانیست؛ بنابراین در این موقعیت، صبر پیشه کنید؛ اما صبر به معنای دست روی دست گذاشتن نیست! قرار نیست که شما مثل توپ ماشین ساچمه پران خودتان را به میهمانی های مجردی برسانید و هم زمان حضور خود را در جامعه حفظ کنید. در حقیقت، صبر به معنای انجام دادن کارهایی است که از آنها لذت می برید؛ به معنای معاشرت با دوستان متأهل یا شروع کسب وکاری جدید است. شما همزمان با انجام دادن فعالیت های جدید نیز می توانید منتظر یافتن بهترین شریک زندگی خود باشید.

 

نتیجه گیری…

درنهایت می توان گفت دلایل بسیاری وجود دارد که افراد با وجود میل باطنی خود همچنان مجرد هستند. در این مقاله، ما فقط موارد مختصری را بیان کردیم تا شما بیشتر به خودشناسی و تفکر بپردازید. شما باید با صبر پیشه کردن و درک دلیل واقعی مجرد بودن خود، زمینه را برای پذیرش وضعیت فعلی خود آماده کرده و سپس به تدریج احتمالات و روابط جدید را ایجاد کنید. دلایل خود را بیابید، آنها را بپذیرید و سپس بررسی کنید. این کار باعث می شود که پاییز امسال به طرزی اعجاب انگیز شگفت زده شوید و این پاییز فصل عاشقی شما باشد.