تو با خوار کردن دیگری خودت را خوار خواهی کرد

چاپ مقاله

تو با خوار کردن دیگری خودت را خوار خواهی کرد

 

تحقیر کردن :

به نظر شما تحقیر کردن دیگران نوعی مکانیزم دفاعی برای تخلیه خشم است؟چرا افراد همدیگر رو تحقیر می کنند؟چه کسانی دست به عمل تحقیر می زنند؟

تحقیر کردن در فرهنگ فارسی معین به معنی خوار کردن و کوچک شمردن است.در تعریف کلی آمده:”ایجاد احساس پشیمانی و حماقت با صدمه زدن به احترام و موقعیت فرد به خصوص موقعیت اجتماعی او”

افرادی که از عمل تحقیر کردن برای کنترل کردن و اعمال قدرت در دیگری استفاده میکنند.قادر به تفکر و گفت وشنود عاقلانه بر اساس معیارهای اخلاقی و انسانی نیستند.

تو با خوار کردن دیگری خودت را خوار خواهی کرد

 

این افراد خود از آزار حقارت رنج می برند و دارای گره های ناسالم در درون خویش هستند.این عقده ها و گره ها از دوران بچگی نامطلوب به وجود می آید.چنین افرادی سعی می کنند با تحقیر کردن دیگران خود را به تعادل روان مرضی برسانند.درست است که فرد می خواهد به تعادل روانی برسد اما از نظر رفتاری و روابط بین فردی مشکل دارد.این افراد با بازی تحقیر آمیز خود دیگران را هم وارد زمین بازی خود می کند.

این بازی ها نیاز به زمان و انرژی روانی زیادی خواهد داشت.

 

[irp posts=”9264″ name=”خود بودن ؛ چگونه خودمان باشیم | قسمت اول”]

 

دیدن و حس کردن همدیگر:

بهترین تعریف و یا توصیفی که برای این قسمت میتوانم بگویم از گفته های آتور شوپنهاور است.

هنگامی که با انسانی مواجه می شویم،فرقی نمی کند که باشد،سعی نکنیم براساس ارزش و کرامتش ارزیابی عینی از او کنیم.به بدذاتی یا کوته بینی و افکار منحرفش نکنیم،زیرا بدذاتی می تواند ما را به سوی تنفر از او بکشاند. کوته بینی به سوی تحقیر کردن او.در عوض، توجه خود را فقط معطوف به رنج ها و و نیازها و نگرانی ها و دردهایش کنیم. آنگاه همواره با او احساس خویشاوندی خواهیم کرد،با او همدرد خواهیم شد،و به جای تنفر یا تحقیر،احساس شفقت را تجربه خواهیم کرد.

راه فرو خوردن نفرت و تحقیر به هیچ وجه جستن به اصطلاح کرامت انسانی نیست.برعکس،نگریستن به هم به سان موجودات قابل ترحم هستیم.

 

[irp posts=”8959″ name=”بهترین خماری،خماری پس از پذیرش احساس تنهایی است”]