تاثیر شخصیت، رفتارهای والدین و عزت‌نفس بر اعتیاد به اینترنت

چاپ مقاله

تاثیر شخصیت، رفتارهای والدین و عزت‌نفس بر اعتیاد به اینترنت

 

اعتیاد به اینترنت یا در سطحی وسیع‌تر استفاده بیش از حد از اینترنت و رایانه یا تبلت و گوشی در زندگی و وابستگی به آن به صورتی که در انجام کارهای روزانه مشکلاتی پیش آید. این اختلال گونه‌ای از مشکلات روانی محسوب می‌شود که البته این طبقه‌بندی همچنان مورد تحقیق و بررسی است.

در پژوهشی که در سال 2015 در کشور چین صورت گرفت ، بررسی 2095 دانشجوی دانشگاه در پنج شهر بزرگ چین برای بررسی تاثیر شخصیت ، رفتارهای والدین و عزت‌نفس در اعتیاد به اینترنت انجام شد .ما دریافتیم که روانگرایی و روانرنجوری هر دو ارتباط مثبتی با اعتیاد به اینترنت دارند . تاثیر رفتارهای والدین بر روی افزودن اینترنت نیز قابل‌توجه بود .با این حال رفتارهای پدران و مادران تاثیر متفاوتی بر احتمال اعتیاد به اینترنت داشت.

تاثیر شخصیت، رفتارهای والدین و عزت‌نفس بر اعتیاد به اینترنت

 

به طور خاص ، ما دریافتیم که عدم پذیرش و طرد پدران ، و عدم پذیرش مادران , خطر اعتیاد به اینترنت را افزایش می‌دهد .علاوه بر این ، تاثیر گرمای عاطفی والدین بر روی اعتیاد به اینترنت تا حدی توسط عزت‌نفس تعدیل کننده بود . در نهایت ، ما دریافتیم که رفتارهای والدین مادران و پدران بر مردان و زنان تاثیر متفاوتی در خطر معتاد شدن به اینترنت دارد .

 

منبع مقاله اصلی