ثمره احترام نگذاشتن به گذشته تخریب آینده است.

چاپ مقاله

ثمره احترام نگذاشتن به گذشته تخریب آینده است

 

پذیرش گذشته و تخریب آینده :

در مورد پذیرش گذشته  به نظر شما این عبارت ها چقدر می تواند صحیح و برایتان قابل قبول باشد:

“مخور غم گذشته، گذشته ها گذشته”. “گذشته رو باید پاک کرد”. “گذشته مال گذشتست ربطی به آینده ندارد”. “به حال فکر کنید،گذشته خود را دور بریزید”.

به نظرتون میتونیم گذشته را پاک یا حذف کنیم؟ میتونیم بدون توجه به گذشته،حال و آینده خود را بسازیم؟

شاید خوانده یا شنیده باشید،که آدمی همیشه دوست دارد به گذشته برگردد،پاکنی دستش بگیرد که با آن تمام غلط هایش را پاک کند.افسوس که زندگی معلم بسیار سخت گیری است و هرگز به انسان اجازه پاک کردن نمی دهد.با این اوصاف با گذشته خود چگونه باید برخورد کنیم تا بتوانیم حال و آینده خود را بسازیم؟

[irp posts=”5388″ name=”گذشته “]

 

ثمره احترام نگذاشتن به گذشته تخریب آینده است.

نگرش وجود گرایان: گذشته ، حال ، آینده

نگرش اگزیستانسیالیست ها به مسئله زمان اینگونه است که وجود به سمت آینده،اخذ شده از گذشته و مستقر در حال است. برای مثال، شما اکنون و در زمان حال، در حال خواندن این جملات هستید اما آنچه که اکنون در حال تجربه کردن هستید کاملاً به تجربه گذشته شما مربوط است.برای مثال اگر شما فقط زبان انگلیسی را آموخته باشید،تجربه شما از این کلمات بسیار متفاوت است،چیزی شبیه لکه های بی معنا را تجربه می کنید.بنابراین، وجود ممکن است در زمان حال رخ دهد اما همیشه گذشته را در بردارد.

به گفته هایدگر همه چیز از آینده آغاز می شود.ما با اخذ گذشته خویش آن را به سادگی در حال به کار نمی بریم بلکه گذشته را برای اهداف،معانی و قابلیت های آینده مان بکار بگیریم.مفهوم این عبارت اینکه توصیف گذشته و بازسازی آن، متاثر از خواست فعلی و تمایلات آینده است.

[irp posts=”9139″ name=”درمان وجودی چیست؟”]

 

آینده :

به گفته اروین یالوم: آینده با آنچه در گذشته انجام یافته است،با خلق و خوی جسمی و روانی،عاطفه ها،ترس ها،هدفها،سرشت،عشق به خود و طرز تلقی ما از دیگران تعیین میشود.

[irp posts=”9083″ name=”تحلیل فیلم رستگاری در شاوشنگ (Shawshank Redemption )”]