مسئولیت پذیری در انجام کارهای روزانه

چاپ مقاله

مسئولیت پذیری در انجام کارهای روزانه

 

1.کارهای روزمره و روتین خود را شناسایی کنید:

هرکسی برای خود مجموعه ای از وظایف دارد که هر روز آنها را انجام میدهد. از چیزهای کوچک مثل مسواک زدن دندان ها تا وظای بزرگ مثل پرداخت چک های بانکی و .. . به زندگی روزمره خود فکر کنید و لیستی از وظایفی تهیه کنید که به عنوان وظایف روزمره آنها را پذیرفته اید.
سپس در کنار هر یک از این موراد که باید انجام شوند، عبارت “حیاتی” و یا “مهم” را یادداشت کنید. برای مواردی که در صورت نیاز و توان باید انجام شوند، عبارت “کمتر مهم” را یادداشت کنید.

برخی چیزها ممکن است با توجه به دیدگاه‌های شخصی تان مهم و یا غیر مهم باشند. تهیه این فهرست به شما کمک می‌کند بیشتر سازماندهی شده کار کنید و به شما کمک کند از زمان خود هوشمندانه استفاده کنید تا آنچه که نیاز است انجام شود را به دست آورید ( در نتیجه مسئولیت پذیری بیشتری نشان دهید ).

مسئولیت پذیری در انجام کارهای روزانه

2.برنامه ریزی

وقتی که لیست وظایف روزانه خود را تهیه کردید، به سراغ تمامی کارهایی بروید که کنار آنها نوشته اید “مهم” و برای انجام آنها وقتی در طول روز خالی کنید.

آیا باید ایمیل خاصی را چک کرده یا ایمیلی ارسال کنید؟ پس لپتاپتان را روشن کنید یا گوشی خود را به اینترنت وصل کنید و آنرا انجام دهدی. آیا باید به خرید بروید؟ بعد از اینکه از سر کار برگشتید، حتما به سراغ خرید کردن بروید!
معین کنید که هر کار چقدر طول می‌کشد و چه موادی را باید برای تکمیل آن آماده کنید. زنجیره‌ای از حوادث را به ترتیب اهمیت سازماندهی کنید، و به سراغ آن بروید !

3.پذیرش

ممکن است رسیدن به اهدافی که در سر دارید ، همیشه به سادگی صورت نپذیرند و اوضاع آنطوری که شما میخواید پیش نرود. ممکن است اوضاع شما بدتر و بدتر شود.
اگر شما بصیرتتان را از دست دادید ، یک لحظه صبر کنید و برای چیزهای کوچک، خدا را با صدای بلند شکر کنید ! ( اگر به خدا ایمان دارید ). شما خانواده و دوستانی دارید که شما را دوست دارند و در مواقع ای که به آنها نیاز دارید میتوانند حمایتگر شما باشند.
حقیقتی که شما باید بپذیرید این است که شما نمیتوانید به تنهایی این کار ها را انجام دهید. پس کسی را پیدا کنید که به او اعتماد دارید و از وی درخواست کمک کنید. کسانی را که سعی دارند تا شما را از حرکت وادارند و شما را عقب نگه دارند، به سادگی نادیده بگیرید. با هدف ماندن ، مهمترین کاری است که شما میتواندی انجام دهید.

مسئولیت پذیری در انجام کارهای روزانه

4.از منابعتان استفاده کنید

اگر ابزاری که نیاز دارید را دارا نباشید، ممکن است قادر به رسیدن به برخی اهداف نباشید. اما فورا تسلیم نشوید و حل‌کننده مشکلات باشید !
سعی کنید ابزار مورد استفاده تان را از شخص دیگری قرض بگیرید، اجاره کنید یا برای آن ابزار یک جایگزین پیدا کنید. قدرت ذهنتان میتواند شما را از استرس نجات داده و برای شما زمان بخرد.

مسئولیت پذیری در انجام کارهای روزانه

5.بر روی کارتان تمرکز کنید

در بعضی از مواقع ، ما همگی احساس میکنیم که از شدت فشار، عصبانیت ، استرس یا ناراحتی در حال انفجار هستیم. اما مقابله با این وضعیت با وقار و شکیبایی ، به جای آنکه از کوره در برویم، نشان میدهد که ما مسئولیت پذیر هستیم.
اگر احساس میکنید این فشار بیش از حد بزرگ است ، به کسی بگویید. یا از شر برخی از کار هایی که نمیتوانید انجام دید به طور کامل خلاص شوید و آن ها را از لیستتان حذف کنید و یا از دیگران کمک بخواهید تا شما را در انجام آن کار یاری بدهند. این کار ها به شما کمک میکند که بیشتر تمرکز کنید و همه ی کارهایتان را سریعتر انجام دهید.